- ۰۱ تیر ۱۴۰۲
- اخبار , فرهنگی و اجتماعی
- کد خبر 71787
- پرینت
سایز متن /

رشت-لیجار:رییس انجمن آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت:استفاده از فناوری ها در ارتقای یادگیری دانشجویان تاثیرگذار است.
به گزارش خبرنگارلیجار از رشت ؛ دکتر غلامرضاحسن زاده رییس انجمن آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران۹ ضمن تقدیر از برگزار کنندگان سمپوزیوم تخصصی و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، اظهار داشت : در سال ۸۹- ۹۰ اولین همایش مرجعیت علمی برگزار و با وجود همه تلاطم های وزارت بهداست و همه فراز و فرودها بحث مرجعیت جدی گرفته شد.
وی افزود:هفتمین همایش مرجعیت علمی به عنوان ادغام آموزش پزشکی به عنوان دستاورد بزرگ نظام سلامت برگزار شد و جهت نیل به این مرجعیت ادغام باید دقیق اجرایی شود و در صورت عدم حضور بهداشت در بدنه آموزش ، آن آموزش تاثیر گذار نخواهد بود.
رییس انجمن آموزش علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: علوم پزشکی، دانشجویی را تربیت می کند، که مهارت دارد و بعد فارغ التحصیلی وارد عرصه کار و خدمت می شود و این موفقیت در آموزش است.
وی تاکید کرد: بحث آموزش در علوم پزشکی نیازمند ایجادتغییرات و تعمیق ادغام است و باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده شود.
حسن زاده ؛ عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی را برنامه مهمی عنوان کرد و گفت: بحث استفاده از فناوری ها در ارتقای یادگیری دانشجویان تاثیرگذار است.
وی با تاکید بر یادگیری در بحث آموزش گفت:سبک های آموزشی در یادگیری دانشجویان باید مورد توجه قرارگیرد.
حسن زاده میز تشریح را بهترین روش برای آموزش تشریح جسد بیان کرد و گفت: میز تشریح مجازی می تواند در ارتقا آموزش به اساتید کمک کند ، اگر قرار است اتقاق مثبتی در آموزش رخ دهد باید دیدگاه جدید در آموزش ایجاد شود.
وی تصریح کرد: اگر استاد، توانایی استفاده از منابع روز را نداشته باشد از دانشجو عقب می ماند و با توجه به تنوع در دسترسی به منابع ، تغییر نگرش باید صورت گیرد.