×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۴ مرداد - ۱۴۰۴  
true
true
فرانچایز نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی است/به روز شدن کسب و کارها و پیشتازی گیلان در صادرات /توسعه اصولی فرانچایز به اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک می کند

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت ؛ دکتر امیرحسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت عصر امروز در اولین همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار که در سالن اجتماعات بانک ملی استان برگزار شد ، با بیان اینکه فرانچایز مسیر کار کسب و کار را آسان تر می کند ، اظهار داشت:تشکیل شرکت های توسعه خدمات فرانچایز که می توانند به فرانچایز کارها خدمات ارائه دهند مورد حمایت وزارت صمت قرار می گیرد.

وی گفت:برای توسعه کسب و کارها ، باید جدی گرفته شود و قوانین آن رعایت شود.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر اینکه فرانچایز نیازمند فرهنگ سازی و بستر سازی است ، اذعان داشت: خدمات وزارت صمت ، حمایت از فرانچایز و هرگونه نهاد خصوصی و کسب و کار خصوصی ، توانمند کردن بخش خصوصی و … است .

اسدی عنوان کرد:اگر گیلان در راستای تشکیل شرکت های خدمات فرانچایز پیشقدم شود وزارت صمت جهت توسعه ، حمایت های لازم را به عمل می آورد.

به روز شدن کسب و کارها و پیشتازی گیلان در صادرات

دکتر تیمور پورحیدری مدیر کل صمت گیلان اظهار داشت: استان گیلان استان اولین ها است و هر اتفاقی که قرار است در کشور در مسیر توسعه استارت بخورد در اولین استان خواهیم داشت .

وی با بیان اینکه گیلان جز اولین استان هایی است که این همایش در آن برگزار شده ، گفت: توسعه کسب و کار و بهره گیری از روش نشان سپاری مهم است در استان گیلان ۷۰ برند معروف وجود دارد که با برنامه ریزی اصولی و استفاده از روش های علمی و به روز در دنیا حرف اول را خواهند زد.

مدیر کل صمت گیلان خاطرنشان کرد:کسب و کارها اگر به روز باشند گیلان از استان های پیشتاز در صادرات و تجارت خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از دانش روز در کسب و کار و با استفاده از فرانچایز موفقیت های خوبی در حوزه کسب و کار در استان ایجاد می شود.

مدل فرانچایز می تواند خطرات را کم ، اشتغال و کسب و کارها را پایدار تر کند

محمد علی ملایی عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز کشور نیز در این همایش اظهار داشت: ایران به توجه به شرایط فعلی نمی تواند پذیرای برندهای دیگر باشد و امروز انجمن فرانچایز قصد دارد با توسعه اصولی فرانچایز به اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک کند .

وی با بیان اینکه انجمن فرانچایز به عنوان پل ارتباطی بین دولت و فرانچایزها ، مطالبات صنفی آن ها را دنبال کند، خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی و ترویج فرانچایز و با کمک وزارت صمت و اقتصاد بسترهایی ایجاد شود که فرانچایزها بتوانند کسب و کار خود را توسعه دهند.

مدیر عامل انجمن فرانچایز کشوربا تاکید بر اینکه کسب و کارهای خرد نباید تعطیل شوند ، تصریح کرد: مدل فرانچایز می تواند خطرات را کم ، اشتغال و کسب و کارها را پایدار تر کند.

کسب و کارها باید در راستای برندینگ باشند

روهام قلیچی رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت:کمک به توسعه کسب و کار در استان گیلان، افزایش فروش، همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP ) استان گیلان، از مهمترین اهداف این همایش می باشد.

رئیس کمیسیون آموزش ، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران با بیان اینکه از بهترین مدل های کسب و کار فرانچایز است، تصریح کرد:با توجه به اینکه رشت شهر اولین ها است کسب و کارها باید در راستای برندینگ باشد که آورده زیادی را برای شهر و کشور به همراه خواهد داشت.

انطباق خاصی در فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است

مجید کرباسچی رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز نیز در این همایش با بیان اینکه زحمت راه اندازی و استفاده از فرانچایز نسبت به بهره وری از آن معقول است ، گفت: فرانچایز جایگاه خاصی درجهان دارد.

وی با بیان اینکه فرانچایز رشد منفی ندارد ، تصریح کرد:حتی زمانی که کشورهای توسعه یافته رکود اقتصادی داشتند فرانچایز رشد اقتصادی و اشتغال داشته است.

کرباسچی فرانچایز را مدل کسب و کار درستی عنوان کرد و افزود: انطباق خاصی در فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است ، فرانچایز داخلی مردم نهاد است ، قابلیت توسعه و صادرات دارد و وابستگی آن کم است.

رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز خاطرنشان کرد:از آنجاییکه گیلان استانی توریستی است و ارتباط خوبی با کشورهای اوراسیا دارد باید در حوزه فرانچایز قدرت داشته و مهد فرانچایز باشد.

وی با بیان اینکه اسم و فرهنگ فرانچایز نیازمند بومی سازی است ، تصریح کرد: بومی سازی یعنی توجه به فرهنگ ، ذائقه، روش مذهبی و … در کسب و کار است.

کرباسچی با بیان اینکه بسیاری از کشورها در حوزه فرانچایز قانون خاصی دارند، خاطرنشان کرد:برند و فرانچایز وقتی موفق شد و به سود آوری اهرمی رسید اگر جنبه های بومی رعایت نشود دچار مشکلات می شود و برند خود را از دست می دهد.

وی گفت:در انجمن فرانچایز کمیسیون حقوقی وجود دارد که فرانچایز کارها می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد:برجام و اختلاط برندهای خارجی و توسعه آنها ، تهدیدی برای برندهای داخلی است .

کرباسچی با اشاره به اینکه در برندهای داخلی باید به مباحث مذهبی ، بومی و … پرداخته شود ، عنوان کرد:در غیر اینصورت برندهای خارجی در کشور توسعه می یابد.

رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز گفت: برندهای داخلی باید مقاوم سازی و تقویت شوند تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآورشد: برندهای خارجی و متصل شدن با برندهای داخلی یک تهدید است ، فرانچایز تابلو فروشی نیست و با اصول علمی باید دنبال شود.

کرباسچی تصریح کرد: مشاغل خصوصی سنتی که از بین رفته اند با توجه به اینکه ایران کشوری کهن و با قدمت است این مشاغل می توانستند مزیت اقتصادی داشته باشند و توسعه اقتصادی فراهم کنند اما منقرض شدند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر بها دادن به آموزش در حوزه کسب و کار ، در توانمند سازی و آموزش کاربردی باید بیشتر کار شود ، اذعان داشت:توسعه کسب و کارهای سنتی گیلان به روش فرانچایز صادرات را هم به دنبال دارد.

کرباسچی گفت: فرانچایزها نیاز به خدمات جانبی دارند حمایت های نرم افزاری یکی از این خدمات است.

وی تصریح کرد:آموزش های مخصوص فرانچایز در فنی و حرفه ای تدوین شده است و حوزه آموزش می تواند فرهنگ ساز و کارگشا باشد.

لازم به ذکر است ، دکتر فربد طهرانی از مدرسان و اساتید برجسته حوزه کسب و کار و موسس مرکز مذاکره ایران نیز در این همایش به ارائه مطالب علمی، آموزشی کاربردی و مشاوره به صاحبان کسب و کار در این زمینه خواهند پرداخت.


true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false