- ۲۳ اسفند ۱۴۰۳
- اخبار , فرهنگی و اجتماعی
- کد خبر 87390
- پرینت
سایز متن /

به گزارش لیجار به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شورای شهر رشت _ محسن سماکچی رییس کمیسیون حمل و نقل، عمران و ترافیک شورای شهر رشت در این جلسه با اظهار آنکه ضروری است پارکینگ ایران در سبزه میدان و ایستگاه تاکسی در خیابان سعدی رشت به دلیل قرارگیری در بافت پرتردد مرکزی رشت در سال آتی تملک شود گفت: با ساماندهی تاکسی رانان و ممنوعیت پارک در حواشی سبزه میدان روان سازی موثری در این دو معبر اصلی خواهیم داشت و لازم است شهرداری خود این دو پارکینگ را اداره کند.
وی با بیان آنکه در سال گذشته مبالغ جرائم کسری پارکینگ ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که صرفا باید در حوزه تامین پارکینگ صرف شود افزود : سعدی، سبزه میدان، خیابان نواب و چند معبر دیگر گره های اصلی ترافیک رشت هستند و روانسازی این معابر کمک بزرگی به رفع مشکلات ترددها در رشت است.
سماکچی با ذکر اینکه با ساخت یک پارکینگ طبقاتی در سبزه میدان میتوانیم در هر طبقه ۸۰ تا ۹۰ خودرو را جانمایی کنیم و ممنوعیت پارک در سبزه میدان یک لاین به عرض معبر اضافه میکند، تصریح کرد: چهار پلاک زمین تملک شده در خیابان نواب نیز تعیین تکلیف نشده مانده و لازم است آقای شهردار فی الحال تا تعیین تکلیف قطعی به این زمین کاربری پارکینگ موقت بدهد و قدری از مشکلات منطقه را ساماندهی کند.
وی با بیان لزوم حمایت از رانندگان تاکسی و رفع چالش های آنان اظهار کرد : این قشر تاثیرگذار و مهم شایسته امتیازات و حمایت در نوسازی خودرو ، تامین قطعات و دیگر عوامل حمایتی هستند.
این عضو شورا در بحث ثبت نصب دوربین ثبت پلاک و معضلات ناشی از خودروهای مسافربر شخصی گفت : نصب دوربین لازم است اما باید سیاستگذاریها نیز به سمت و سویی برود که همشهریان، خودشان از تاکسیها بیشتر استقبال کنند.
محسن سماکچی توضیح داد: شان و جایگاه رانندگان تاکسی که تعامل مستقیم با شهروندان و گردشگران دارند نیازمند فرهنگسازی است و خوش خلقی و تعامل رانندگان با مسافران بهترین برگ برنده آنان در موفقیت شغلی خواهد بود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر رشت ،قانونمداری رانندگان و مسافران را مورد توجه قرار داد و گفت: در یک شهر توسعه یافته قانونمندی رانندگان است که نظم عمومی ایجاد میکند و موجب میشود راننده حتی در معابر خلوت نیز از خط کشی عبور نکند و ضوابط رانندگی را در نبود مامور راهنمایی و جریمه محترم بشمارد و چنین راننده ای در جلب نظر مسافران نیز موفقتر خواهد بود.
وی با این توضیح که در لاهیجان مردم به میل خود و با فرهنگسازی تاکسی را بر مسافربران شخصی ترجیح میدهند افزود : در این شهر بسیاری از تاکسی داران در ساعات شلوغی کار نمیکنند و این خلاف موازین است و مسافر مجبور است بسوی پلاکهای شخصی برود.
کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت نیز با حضور در جلسه کمیسیون حمل و نقل، عمران و ترافیک شورای شهر رشت اظهار کرد:
از مشکلات رانندگان باخبریم و پیگیر حل مشکلات عزیزان شاغل در تاکسیرانی رشت هستیم.
وی با تقدیر از عملکرد کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر رشت جهت دعوت از رانندگان تاکسی در این جلسه توضیح داد: حمل و نقل عمومی وظیفه ذاتی شهرداری هاست و رانندگان تاکسی یاریگران ما در مجموعه حمل ونقل عمومی شهری هستند.
کارگرنیا افزود: در جلساتی که با معتمدان و نمایندگان این قشر پرتلاش داریم مقرر شد درخواستهای رانندگان با مقامات اجرایی مطرح و پیگیری شود و علاوه بر مدیران امور زیربنایی و سازمان حمل و نقل شهرداری که اجرای امور را بر عهده دارند ، اعضای شورا نیز حمایت لازم را در رسیدن به نتیجه خواهند داشت.
رئیس شورای شهر رشت به لزوم جبران کسری پارکینگ در معابر و محلات پرتردد رشت اشاره داشت و گفت: با عنایت به آنکه در شهرداری رشت حساب مشخصی برای جرائم حاصله از کسری پارکینگ وجود دارد و این مبالغ مستقیما برای تامین پارکینگهای مورد نیاز شهروندان صرف خواهد شد و توصیه میشود تامین پارکینگ از محل جرائم کسری پارکینگ در سال آتی در اولویت های اجرایی امورزیربنایی شهرداری رشت قرار گیرد.
راه اندازی پارکینگ زیر ساخت مهم حمل و نقل شهری است
سرهنگ پاکدل از پلیس راهور نیز در این جلسه با بیان آنکه در حمل و نقل شهری رشت نیازمند زیرساخت هستیم گفت: پلیس راهور از راه اندازی پارکینگ حمایت میکند.
وی ضمن تایید لزوم فرهنگسازی تعامل رانندگان با مسافران گفت: مشکل رانندگان شخصی با اعمال قانون و جرائم حل نمیشود و باید ضوابط اجرایی در این راستا داشته باشیم به شکلی که اگر راننده شخصی میخواهد مسافر جابجا کند باید تحت پوشش سازمان حمل و نقل باشد.