×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
در جنگ رسانه ای دشمن به دنبال هدف قرار دادن ایمان ، اعتقاد و امید مردم است/تاکید بر تشکیل جبهه رسانه ای در مقابل دشمن

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت؛ سرتیپ دوم پاسدار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گیلان اظهار کرد؛ استان گیلان در طول تاریخ ، منشا خیرات و برکات برای کشور، نظام و انقلاب اسلامی بوده و همواره سبقه تاریخی و انقلابی درخشانی دارد.

وی افزود:در هر زمانیکه انقلاب نیازمند حضور مردم بود مردم گیلان همواره پیشقدم بودند و در مسیر رشد انقلاب و رفع تهدیدها نقش آفرینی داشتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:رزمندگان گیلان در هشت سال دفاع مقدس و امروز نیز به عنوان مدافع حرم از آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای رسانه ای در استان گیلان تصریح کرد:جشنواره رسانه ای ابوذر در شرایط کنونی جشنواره ای حایز اهمیت است و رسانه موضوعی است که در این مقطع زمانی اهمیتش چندصد برابر شده است.

سردار دامغانی با بیان اینکه رسانه از ابتدای تاریخ اسلام دارای اهمیت بوده است ، گفت:نقش رسانه ای حضرت زهرا (س) به عنوان نقشی تبلیغی و همچنین نقش رسانه ای حضرت زینب (س) برای تبیین واقعه عاشورا و ماندگاری واقعه کربلا بسیار حایز اهمیت است و آثار و برکات آن در طول تاریخ باقی مانده است.

وی گفت:این جشنواره با عنوان جشنواره رسانه ای ابوذر از یاران وفادار مولا امیرالمومنین (ع) نامگذاری شده که ایشان نقش رسانه ای برای مولا داشتند.

فرمانده سپاه قدس گیلان تاکید کرد: راهبرد رسانه ای باید با ساز و کاری عمل کند که ذهن و قلب مردم را در راستای اهداف خود درگیر و جذب کند.

وی با بیان اینکه دشمن در مقاطع مختلف از ظرفیت رسانه حداکثر استفاده را کرده است ، تصریح کرد: از همان ابتدا دشمن جهت سلطه مجدد بر نظام و انقلاب تلاش زیادی کرده اما اشتباه دشمن این بود که در ابتدای انقلاب نتوانست درک درستی پیدا کند و فکر می‌کرد میدان درگیری باید در منطقه جغرافیایی باشد.

سردار دامغانی ادامه داد:بعد از تهدیدات ، ترورهای مختلف و شکست ، دشمن در جنگ تحمیلی متوجه شد میدان درگیری میدان دیگری است و آن حوزه گفتمانی و اعتقادی است.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:دشمن بعد از جنگ تحمیلی راهبرد خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داد و عرصه های مختلفی را علیه نظام سازماندهی کرد ، جنگ نرم فرهنگی ، اقتصادی ، امنیتی و هر روز با اولویت هایی تهدیدات خود را علیه ملت سازماندهی می کند.

وی یادآور شد:تمرکز و تلاش دشمن این بود که در عرصه های مختلف نظام و ملت را دچار چالش کند زمان که گذشت در همه توطئه ها و جنگ نرم شکست خورد نتوانست موفقیت حاصل کند و به اهداف خود برسد در ادامه دچار فرسایش و فروپاشی شد هیمنه و هیبت خود را از دست داد بدین جهت جنگ تمام عیار ترکیبی را علیه ایران شروع کرد و این جنگ تمام عیار را در همه عرصه های مختلف گسترش دادند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال جنگ روانی است ، تصریح کرد:دشمن به دنبال جنگ شناختی که حالت پیشرفته تری از عملیات و جنگ روانی است می باشد و می خواهد ارزش ها ، باورها ، اعتقادات ، کنش و رفتار مردم را تحت تاثیر خود قرار دهد.

سردار دامغانی با تاکید بر اینکه بستر جنگ ترکیبی جنگ شناختی و بستر جنگ شناختی جنگ رسانه ای است ، اذعان کرد: در جنگ رسانه ای دشمن به دنبال هدف قرار دادن ایمان ، اعتقاد و امید مردم است و اخلاقیات را رعایت نمی کند ، ذهن جامعه هدف را به شدت مورد تهاجم قرار می دهد و امروز تولید قدرت در حوزه رسانه به حدی رسیده که حکمرانی مجازی و رسانه ای را معرفی می کنند.

وی گفت:دشمن شکل جدیدی از سلطه بر جهان را نشان می دهد که این سلطه امروز توسط فضای مجازی است ، دشمن امروز سلطه خود را توسط حکمرانی و فضای مجازی اعمال می کند اعمال قدرت و اعمال اراده با هدایت اراده میسر می شود نه با تحمیل اراده.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه هدایت اراده کار رسانه ها است ، عنوان کرد: دشمن تلاشش این است که ضعفش را با قدرت رسانه ای ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جبران کند.

سردار دامغانی با بیان اینکه دشمن در نبرد رسانه ای شکست خورده است ، گفت:امروز رسانه مولد قدرت است و با رسانه می شود سرمایه اجتماعی تولید کرد ، با نقش آفرینی رسانه می توان تمدن اسلامی و حکومت اسلامی رقم زد.

وی رسانه را یکی از پایه های حکمرانی اسلامی عنوان کرد و افزود:برگزاری چنین جشنواره هایی می توانند انسجام رسانی در جریان انقلاب ایجاد کنند تولید محتوا افزایش یابد و جبهه رسانه ای در مقابل دشمن شکل گیرد.

سردار دامغانی با تاکید بر تشکیل جبهه رسانه ای در مقابل دشمن گفت:خبرنگاران خود را در جایگاه تقابل با نظام سلطه ببینند و در این راستا تمام اقدامات ریز و درشت می تواند یک جهاد محسوب شود .

وی تصریح کرد:رسانه ها باید بتوانند محاصره تبلیغاتی که امام خامنه ای مدظله العالی در گام دوم انقلاب به آن اشاره داشتند را بشکنند و با تبیین دستاوردهای نظام در جامعه امیدآفرینی کنند‌.

وی عنوان کرد: دشمن همواره به دنبال پررنگ کردن نقاط ضعف و مشکلات ، حذف موفقیت ها ، سیاه نمایی و ترویج ناامیدی در جامعه است .

وی از رسانه ها خواست تا مشغول روزمرگی نشوند چرا که ایجاد ناامیدی در جامعه حاصل بازی در زمین دشمن است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر مهم بودن انتخابات پیش رو گفت: انتخابات همیشه مهم بوده و امسال اهمیت آن دو چندان است ، دشمن به دنبال است که فاصله مردم و حاکمیت زیاد شود و با پررنگ کردن مشکلات به دنبال بهره گیری از انتخابات است.

وی یادآور شد: ارزیابی انتخابات نیازمند جبهه رسانه ای است و امید است رسانه های نظام در مقابل دشمن ، جبهه رسانه ای تشکیل داده و نقشه های دشمنان را نقش برآب کنند.

true
true
true
true

false