×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۹ مرداد - ۱۴۰۴  
true
true

به گزارش لیجار،دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان در تشریح این خبراظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و سیر صعودی مبتلایان استان و ضرورت ارایه خدمات روانشناختی به عموم مردم در تمام ایام هفته ،صدای مشارو(۱۴۸۰) با افزایش نیروی انسانی و ساعت کاری خود د رحال حاضر متشکل از ۱۲ نفر از کارشناسان خبره روانشناسی در مقطع ارشد و دکتری از ساعت ۸صبح لغایت ۱۲شب بصورت شیفتی درحال خدمت رسانی به همشهریان می باشند.

وی افزود:این خدمات کاملا رایگان و فوری و تخصصی بوده است و از تاریخ شروع ویروس کرونا از اول اسفندماه سال گذشته تا ۱۸ فروردین سال جاری ،تعداد ۲۴۲۹تماس با این مرکز برقرار شده که از این تعداد ۳۷۰تماس مربوط به اضطراب ناشی از ویروس کرونا می باشد .

مدیر کل بهزیستی گیلان اضطراب ناشی از افکار مربوط به درگیری ویروس کرونا ( که اغلب افراد داری سابقه اختلال اضطرابی و افسردگی بودند.) ،اختلافات زناشویی در دوره قرنطینه خانگی(بیکاری ، مسایل اقتصادی ، عدم ارتباطات اجتماعی ،عدم رعایت نکات بهداشتی طرفین واختلاف نظرهای تربیتی در خصوص فرزندان و مشکلات والد فرزندی و ابراز علایم وسواسی و ترس از دچار شدن به بیماری ، دردهای روان تنی و خود بیمارانگاری را از شایعترین علل تماس گیرندگان در خصوص بیماری کرونا عنوان کرد.

نحوی نژاد تصریح کرد: همکاران صدای مشاور۱۴۸۰با همدلی و Empathy و از طریق آموزش هایی که بصورت تخصصی کسب نموده اند راهکارهای مقابله با استرس و خود مراقبتی و افزایش تاب آوری و گذراندن مرحله سوگ و … را برای مراجعین خود مطرح و انجام می دهند .

وی افزود : هدف در کمک های اولیه روانشناختی در بحران ایجاد یک تماس و ارتباط انسانی بدون زحمت و کاملا مشفقانه است بطوریکه احساس امنیت و آرامش روانی و هیجانی بوجود آورد تا آسیب دیدگان و تماس گیرندگان برای بیان هیجانات و جهت دهی هیجانات آماده شوند و لذا سریعتر رفع نگرانی و اتصال به شبکه حمایتی مربوطه (خانواده ) انجام پذیرد.

دکتر نحوی نژاد خاطرنشانکرد: ضمنا دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی کشور اقدام به تشکیل و راه اندازی سامانه ارزیابی روان شناختی و غربالگری اضطراب و استرس ناشی از کرونا ویروس به آدرس corona.behzisti.ir ، نموده است و خط ۱۴۸۰در کنار سایر خدمات مجازی سازمان بهزیستی ااطلاع رسانی به تماس گیرندگان جهت ورود به سامانه و ثبت اطلاعات و ارزیابی را به عهده دارد تا در صورت نیاز جهت مداخلات درمانی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع داده شوند.

true
true
true
true

false