- ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
- اخبار , فرهنگی و اجتماعی
- کد خبر 58610
- پرینت
سایز متن /

به گزارش لیجار نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهری طالبی دارستانی » در حاشیه سفر مسئولان وزارت مردم به گیلان گفت: با توجه به اینکه مردم در شرایط کنونی درگیر مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری فراوان هستند هدف اصلی از برپایی میز ارتباطات مردمی در سفرهای استانی مرتفع شدن مشکلات مردم خارج از روندهای دست و پاگیر اداری است.
وی هدف از دیدارهای مردمی در سفرهای استانی را قرار گرفتن مسئولان از نزدیک در جریان مسائل ، مطالبات و لمس تالمات مردم عنوان کرد و افزود:در دولت اسلامی همه مسئولان باید خود را به معنای واقعی در جایگاه مسئول یعنی مورد سوال بدانند، در همین راستا مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خود را موظف به پاسخگوی به مردم به صورت بی واسطه میدانند.
طالبی دارستانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سفرهای استانی تاکنون، به دستور وزیر محترم کمیته ی ویژه ای برای رفع مشکلات احصا شده در ستاد سفرهای استانی #وزارت_مردم تشکیل شده که ذیل این کمیته، کارگروه های خاص با توجه به مشکلات احصا شده در هر استان شکل گرفته است.
وی تصریح کرد:از جمله کارگروه مهم و تخصصی که به تمهید معاونت اشتغال به هدف طرح ریزی عملیاتی برای رفع مشکل بیکاری ایجاد شده است این کارگروه پس از هر سفر استانی با استفاده از جمع بندی خروجی گزارشات و شکایات و درخواستهای مردمی، عملیات آمایش استان در بحث اشتغال و کارآفرینی را کلید می زند و با بررسی کارشناسی به هدف عملیاتی پیشبرد طرح های اشتغال زا و ایده های کارآفرینی با استفاده از ظرفیتهای هر استان و قدرت حمایت وزارت متبوع، از محرومیت زدایی استانی رفع محرومیت کشور را رقم خواهد زد.
وی یادآور شد: در تمامی سفرهای استانی نیمی از معاونان وزیر به همراه مدیران ستادی در استانها حضور پیدا میکنند که علاوه بر حضور در میز ارتباطات مردمی برای پاسخگویی به شکایات، درخواستها و دریافت گزارشات، اقدامات گوناگونی را در حوزههای مختلف مرتبط با رفع مشکلات مردم انجام می دهند.
طالبی دارستانی اذعان داشت: امروز بیش از ۳۵٠ نفر به میز ارتباطات مردمی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان مراجعه کرده و درخواستهای آنها از نزدیک بررسی شد که بیشترین مراجعات مردمی در استان گیلان مربوط به حوزه معیشت و تسهیلات اشتغالزا بوده است.
وی در پایان با اشاره به پیگیری درخواستها و شکایات مردم در اسرع وقت گفت: این خدمت در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان تا غروب فردا ادامه دارد.