×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۴۰ برنامه به مناسبت هفته رشت / رونمایی از پوستر روز رشت

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت ؛ رحیم شوقی شهردار شهر رشت صبح امروز در نشست با رسانه های گروهی استان بمنظور تشریح برنامه های هفته رشت اظهار کرد:برنامه های اجرایی به مناسبت هفته رشت با توجه به میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ، روز بصیرت ، سالروز شهادت سردار سلیمانی و … بگونه ای برنامه ریزی شده که روزهای به یادماندنی را در اذهان رقم بزند.

وی افزود:برنامه های هفته رشت با حمایت و برنامه ریزی های کمیسیون فرهنگی و با همکاری و هماهنگی روابط عمومی شهرداری و شورا برگزار می شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد:برنامه های خوبی برای هفته رشت در نظر گرفته شده و تلاش شده از ظرفیت گروه های مردمی استفاده شود چرا که اعتماد به مردم کارها را سریعتر پیش می برد.

وی از برگزاری ۴۰ برنامه با عناوین مختلف در هفته رشت خبر داد و گفت:ویژه برنامه شهر خلاق خوراک ، رشت شهر ورزش (جشنواره بازی های بومی ، محلی ) ، جشن ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ویژه بانوان سالمند و … از برنامه های اجرایی هفته رشت است.

شهردار رشت خواستار حمایت ویژه رسانه ها در تولید و انعکاس اخبار برنامه های هفته رشت شد و تاکید کرد:بمنظور اطلاع رسانی سریع و دقیق برنامه های هفته رشت میبایست از ظرفیت رسانه ها استفاده شود.

وی تصریح کرد:امید است با اطلاع رسانی سریع ، دقیق و به موقع رسانه ها زمینه حضور شهروندان در برنامه های هفته رشت فراهم شود و در گام دوم نیز رسانه ها انعکاس اخبار برنامه هایی اجرایی را داشته باشند.

شهردار رشت رونمایی از سامانه شهروند سپاری و سامانه رشت من و تولیدات شهرداری را گام مهمی در راستای ارایه خدمات به شهروندان عنوان کرد و گفت:اقدامات اولیه هوشمندسازی و استفاده از خدمات الکترونیک در راستای ارایه خدمات به شهروندان رونمایی می شود.

برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به مدت چهار سال تمدید شد

محمد رضا فروتن مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز در این نشست با بیان اینکه رشت یکی از برندهای جهانی را تحت عنوان رشت شهر خلاق یونسکو دارد ، اظهار کرد:رشت در حوزه گردشگری فرهنگی ، مذهبی و خوراک ظرفیت های خوبی دارد و به تبع آن ورود گردشگران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری خوراک ، توسعه اقتصادی و ارز آوری را به دنبال دارد.

وی گفت:برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو به مدت چهار سال تمدید شد و ویژه برنامه شهر خلاق خوراک با حضور ۵۰ رستوران از ۱۷ شهرستان استان با همکاری میراث فرهنگی در حوزه دانشجویی و کودکان در نظر گرفته شده و با سخنرانی وزیر میراث فرهنگی کشور و استاندار گیلان روز پنج شنبه ۷ دی ماه سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت برگزار می شود.

فروتن تصریح کرد:استان گیلان و شهر رشت به مناسبت برگزاری برنامه های هفته رشت و بمنظور توسعه برند جهانی شهر رشت میزبان ۳۷ خبرنگار خارجی از کشورهای روسیه ، چین ، ترکیه و … است ، سفیران و همچنین رایزن های فرهنگی برخی از کشورها نیز در برنامه های این هفته حضور دارند و همه تلاش ها در این است که برنامه ها در سطح بالایی برگزار شوند.

تشریح برنامه های هفته رشت

یاسر محجوب مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت نیز در این نشست در تشریح برنامه های هفته رشت اظهار کرد:عکاسی موبایلی از ابنیه و المان ها در سطح شهر رشت ، پرده خوانی در پیاده راه فرهنگی ، برگزاری نمایشگاه از آثار برگزیده دومین رویداد جنگل بارانی با عنوان ایوان هنر و بازدید از خانه میرزا بصورت رایگان در خانه میرزا ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خانه فرهنگ و هنر ، نمایشگاه پست در ساختمان پست در شهرداری ، گلباران مزار شهدای رشت ، محفل انس و تجلیل از مفاخر قرآنی در مکتب قرآن محمدی، ویژه برنامه شهر خلاق خوراک در تالار مرکزی شهر رشت ، رشت شهر ورزش (جشنواره بازی های بومی و محلی) ، نشست پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت در گلزار شهدای رشت ، تجمع بزرگ روز بصیرت در پیاده راه فرهنگی ، نمایشگاه بازآفرینی عکس های مفاخر رشت در تالار مارلیک و … از برنامه های اجرایی هفته رشت است.

وی ؛ پویش عمو قاسم ویژه کودکان در پیاده راه فرهنگی ، جشن ویژه کودکان در مدرسه کودکان خزائلی ، جشن بزرگ ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت به همراه تجلیل از پیشکسوتان و رانندگان ناوگان عمومی در سالن شهید انصاری مجتمع خاتم الانبیا، جشن ولادت حضرت فاطمه (س) ویژه بانوان سالمند در سالن حجاب پارک بانوان، برگزاری مراسم روز رشت به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و اجتماع دختران و پسران سلیمانی در پیاده راه مرکزی رشت و رونمایی از تمبر روز رشت ، رونمایی از سامانه شهروند سپاری و سامانه رشت من و تولیدات شهرداری در تالار مرکزی، نمایشگاه رشت در گذر تاریخ ، تور رشت گردی و … را از برنامه های هفته رشت عنوان کرد.

لازم به ذکر است ؛ در این نشست از پوستر روز رشت سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false