×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شناسایی ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در سواحل استان گیلان /افزایش چشمگیر در پرداخت حقوق ناجیان غریق

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت ؛ هاشم اسماعیلی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت و رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهار کرد:با توجه به اینکه استان گیلان یک استان ساحلی است جهت ایجاد آمادگی های مورد نیاز غریق نجات ، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۴۵ غریق در استان گیلان طی سال گذشته خاطرنشان کرد:تعدادی از این غرق شدگان گیلانی و تعدادی نیز گردشگر بوده اند امسال تعداد غرق شدگان ۱۰ نفر بوده است‌.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان تصریح کرد:در راستای پیشگیری از غرق شدگی ، ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد نقاط خطر آفرین در سواحل استان افزایش یافته است ، یادآور شد:تعداد ناحیان غریق نیز طی سال جاری افزایش یافته و اقدامات پیشگیرانه خوبی برگزار شده است.

اسماعیلی در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی جهت آمادگی ناجیان غریق خاطرنشان کرد:۵ دوره کلاس آموزشی برای بانوان و ۸ دوره کلاس آموزشی برای آقایان برگزار شده که به ترایب ۵۵ و ۷۲ نفر در این کلاس های آموزشی حضور یافتند.

وی یادآور شد:شرط حضور فعالیت ناجیان در استخر و دریا داشتن آمادگی کامل است.

اسماعیلی عنوان کرد:۱۴۳ خانم و ۱۸۳ آقا دوره آمادگی را سپری کردند و ۳۰۹ نفر مراقب دریا نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی با تاکید بر بحث پیشگیری در حوزه غرق شدگی ، خواستار کمک از رسانه های استان جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری شد.

وی از انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش جهت برگزاری دوره های پیشگیری از غرق شدگی برای دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت خبر داد و گفت:حدود ۵۰۰ نفر در این دوره ها آموزش دیدند تا سفیران نجات غریق در مدارس باشند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان تصریح کرد:از آنجاییکه بخش اعظمی از غرق شدگان ساکن استان هستند با همکاری هلال احمر ، در خانه های هلال نیز برنامه های آموزشی برگزار شده است.

وی بحث پرداخت حقوق را یکی از دغدغه های ناجیان غریق عنوان کرد و گفت:افزایش حقوق ناجیان طی سال جاری ، چشمگیر بوده است و در حال حاضر عقب افتادگی پرداخت حقوق ناجیان را نداریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:امسال ۴۷۰ نجات یافته در سواحل استان داشتیم که حاصل هماهنگی ها در سطح استان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false