×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
مشارکت بالا در انتخابات زمینه افزایش وحدت و اقتدار است/غدیر برای هه بشریت است

به گزارش لیجار ؛ حضرت آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ظهر امروز در خطبه های نخست آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه در مصلای این شهر، با اشاره به حقوق معنوی مسلمانان نسبت یکدیگر، پیرامون قدرشناسی افراد از یکدیگر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه قدرشناسی از خدمات یک انسان موجب تشویق او به ادامه راهی که درپیش گرفته است؛ می شود؛ افزود: تصور نشود كه «شكر خدا» با «سپاس از مردم» منافات دارد، بلكه گاهي شكر الهي در سايه تقدير و تشكر و حق شناسي از مردم تحقق مي پذيرد و خداوند به اين گونه سپاسگزاري ها راضي است، بلكه به آن دستور مي دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت قدرشناسی در روابط اجتماعی از نگاه قرآن و حدیث خاطر نشان کرد: زیاد شدن نعمت ها از اثار قدردانی و تشکر است.

رسیدگی به بالغ بر ۹ هزار مورد پرونده کلاهبرداری در گیلان

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته، با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، به منویات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: اگر به ذهنیت مردم در جامعه اسلامی نگاه کنیم خواهیم دید که از قوه قضائیه توقع اجرای عدالت دارند و این عدالت باید در زندگی آنهایی که برای دادخواهی به دستگاه قضا مراجعه کرده اند؛ ملموس باشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دستگاه قضا با همه اقشار مختلف جامعه سروکار دارد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نزدیک ۹ هزار و ۸۷۲ مورد کلاهبرداری در استان گیلان توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی از دستگاه قضا در استان خواست تا با برخورد جدی با کلاهبردان جرات انجام کوچکترین خلاف را نیز از آنان بگیرند.

به گفته ی امام جمعه رشت، امروز باید حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و همه متولیان فرهنگی در زمینه امرو به معروف فرهنگ سازی کنند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن عید سعیدغدیرخم آن را بزرگترین عید امت اسلامی عنوان کرد و وقایع تاریخی آن روز را تشریح کرد.

لزوم مطالعه حوادث غدیر در تاریخ اسلام

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و اندیشمندان دنیا توصیه می کنم در مورد حوادث غدیر مطالعه کنند زیرا غدیر خم تنها به مسلمانان و شیعیان تعلق ندارد بلکه عزت انسانها و مسلمانان در سایه غدیر شکل گرفته است.

وی بابیان اینکه شکی نیست که اگر همه افراد در مورد غدیر مطالعه کنند؛ دچار دگرگونی در افکار و رفتارشان در مسیر درست خواهند شد؛ ادامه داد: غدیر برای همه بشریت است.

آیت الله فلاحتی، همچنین به فرارسیدن ششم تیرماه سالروز ترور نافرجام مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی نیز در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

وی با اشاره ب ۸ تیر ۱۴۰۳، روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور، حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در این انتخابات را مایه اقتدار ملت و تحول در مدیریت کشور دانست و گفت: ارتقاء کشور در سایه این مشارکت ها و اجتماعات منسجم رقم می خورد و از هر گونه تعرض دشمنان جلوگیری می شود، انتخابات مایه وحدت امت اسلامی است و هرکسی که به انقلاب اسلامی و راه شهید رئیسی علاقه دارد باید درنخستین ساعات شروع رای گیری در پای صندوق ها حاضر شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری، تصریح کرد: مردم با شناختی که طی ۴۵ سال گذشته از فرهنگ و آرمان های بلند این مرز و بوم دارند؛ هوشمندانه و با درایت؛ فردی توانمند، پاک دست، کسی که راه شهید رئیسی را در حد توان ادامه دهد، دلسوز مردم بوده و خود را در انقلاب اسلامی ثابت کرده باشد، اهل سیاسی کاری و جناح بازی نباشد و مسیری مقدس انقلاب اسلامی را بپیماید و از رهبری اطاعت محض داشته باشد؛ را انتخاب خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداری از ابر پروژه راه آهن رشت- کاسپین گفت: گیلان حلقه ارتباط آسیای میانه، اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا به شبه قاره هند است لذا با افتتاح این راه آهن امیدواریم در سایه تلاش مجدانه هر دولتی که در آینده شکل می گیرد، راه آهن رشت – آستارا نیز اجرایی شود.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه در صورت اجرای این پروژه علاوه بر ارتباط دریایی، مسیر زمینی و ریلی نیز برقرار خواهد شد، افزود: این مسیر ریلی از آسیای میانه تا ایران و شبه قاره هند و اروپای شرقی و جنوب شرقی آسیا تحولات اقتصادی مثبتی برای کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت؛ اگرچه اراضی بسیاری در این مسیر باید تملک شود.

انتقاد نماینده ولی فقیه در گیلان از اظهارات نامزد تصدی سفارت آمریکا در بغداد

امام جمعه رشت با انتقاد از سخنان تریسی جاکوبسن نامزد جدید دولت آمریکا برای سفارت این کشور در عراق اظهار داشت: این سخنان حاکی از عدم درک آشکار این خانم از قدرت ایران در منطقه است.

وی با بیان اینکه امروز قدرت ایران به دنیا ثابت شده است ادامه داد: در جریان وعده صادق امریکا از رژیم صهیونیستی حمایت کرد زیرا می دانست که ایران قدرت این را دارد که به تنهایی طی چند روز این رژیم را به نابودی برساند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: اگر صهیونیست ها دست از پا خطا کنند؛ ما تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false