×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ايجاد ناامني براي شهروندان خط قرمز پليس/ اجرای طرح ناظر در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش لیجار، سردار “عزیزاله ملکی” در تشريح عملكرد پليس امنيت عمومي استان ضمن اشاره به سربلندي و عزت پليس در منظر فرماندهي معظم كل قوا، اين افتخار را مرهون همت و تلاش شبانه‌روزي کارکنان نیروی انتظامی در راه خدمت به مردم و اعتلاء امنيت برشمرد و این مهم را در ارتقاء روحیه کارکنان ناجا بسیار حیاتی دانست.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تعدد ماموريت‌هاي تخصصي امنيت عمومي در حوزه‌هاي اشراف اطلاعاتي، خدماتي، اجرائي و عملياتي، خاطرنشان کرد: امنیت موجود در جامعه، لازمه تمامی فعالیت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی است.

اداره نظارت بر اماكن عمومي ناظر بر نظم بخشي بازار است

سردار ملكي در تشريح حوزه‌هاي تخصصي پليس امنيت عمومي گفت: اداره نظارت بر اماكن عمومي از ادارات مهم و خدماتي اين پليس است كه با تعيين صلاحيت و نظارت بر بيش از ۳۰۰ هزار واحد صنفي فعال در سطح استان به نظم‌بخشي واحدهای تجاری، خدماتی و صنعتی اقدام مي‌كند.

وي در ادامه با بيان اينكه از ابتداي سال تا کنون، ۳ هزار و ۲۵۸ واحد صنفي به دليل عدم رعايت قوانين صنفي و نداشتن پروانه كسب با هماهنگي قضائي پلمب شده است، افزود: اداره نظارت بر اماكن عمومي در اجراي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي، با نظارت بر نحوه فعاليت واحدهاي صنفي منطبق با شيوه‌نامه‎‌هاي بهداشتي و انهدام باندهاي احتكار و توزيع خارج از شبكه مايحتاج عمومي مردم مانند ماسك و مواد ضدعفوني كننده، در مسير حفظ سلامت جامعه قدم برداشته است.

اداره گذرنامه مجراي قانوني براي ارتباط برون مرزي است

فرمانده انتظامي استان گيلان با بيان اينكه گذرنامه سندی بین‌المللی براي احراز هویت و سفرهای قانونی در تعاملات جهاني محسوب می‌شود، ادامه داد: طيف گسترده‌ای از خدمات به شهروندان و اتباع خارجي در اداره گذرنامه ارائه مي‌شود كه صدور ۷ هزار و ۷۸۵ گذرنامه از ابتداي سال و نيز رفع مغايرت، نواقص و بررسي فقداني گذرنامه، صدور دفترچه ترانزيت، تمديد ويزاي اتباع خارجي، رسيدگي به امور ممنوع الخروجين و برگه‌هاي عبور از خدمات پليس در این حوزه محسوب مي‌شود.

دارا بودن سلاح بدون مجوز حمل، غيرقانوني است

سردار ملکی از ديگر فعاليت‌هاي خدماتي پليس امنيت عمومي را صدور و تمديد مجوز حمل سلاح شكاري براي كاركنان و بازنشستگان نيروي انتظامي نام برد و بيان داشت: كشف سلاح غيرمجاز و مقابله با باندهاي توزيع سلاح با هدف پيشگيري از بروز جرائم خشن و حفظ امنيت رواني جامعه در دستور كار اين پليس قرار دارد.

كنترل و مقابله با اراذل و اوباش ازماموريت‌هاي مهم پلیس امنیت عمومی است

فرمانده انتظامي استان گيلان كنترل و نظارت بر رفتار اراذل و اوباش را از حيطه‌‎هاي مهم در ماموريت‌هاي امنيتي پليس برشمرد و گفت: تشکیل قرارگاه مقابله و مبارزه با اراذل و اوباش در راستاي سياست‌های پيشگيرانه پليس در كاهش جرائم خشن، مزاحمت‌هاي خياباني و مقابله با ناهنجاري‌هاي اخلاقي است و اين پليس با شناسايي مجرمان نوظهور و احضار مستمر اراذل و اوباش شناسنامه‌دار، هرگونه عمل منجر به بروز ناامني را رصد مي‌کند.

سردار ملكي هرگونه اقدامي كه بر هم زننده امنيت شهروندان باشد را خط قرمز پليس عنوان کرد و افزود: برخورد بدون اغماض و مقتدرانه پليس با برهم زنندگان نظم جامعه، رضايت خاطر شهروندان از عملكرد ناجا را در پي داشته است.

بيش از هزار و ۸۰۰ اماكن اقامتي مجاز در گیلان وجود دارد

وی با بيان اينكه گيلان به علت بهره‌مندی از مواهب دريا و جلگه از قطب‌هاي گردشگري كشور است، اذعان داشت: گيلان با دارا بودن ۳۰۰ كيلومتر نوار ساحلي و ۱۵ طرح سالم‌سازي و بيش از هزار و ۸۰۰ اماكن اقامتي مجاز از استان‌هاي مجري طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سواحل و تفرجگاه‌ها است.

سردار ملکی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنانی دو ثروت عظیم دریا و جنگل در خطه شمال کشور را متعلق به همه مردم ایران قلمداد کرده و تمامی دستگاه‌ها و آحاد جامعه را در قبال حفظ و حراست از این نعمت‌ها و جلوگیری از خدشه‌دار شدن امنیت اخلاقی در این مناطق و مقابله با شبيخون فرهنگي مسؤول دانستند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هم اکنون طیف وسیعی از مردم با وجود جنگ تمام عیار دشمن، نسبت به وضعیت فرهنگی و حفظ ارزش‌ها در جامعه و تحقق شعارهای انقلاب اسلامی نگران هستند و اجراي طرح ارتقاء امنیت اجتماعي و گشت‌های محسوس و نامحسوس پليس در سواحل و تفرج‌گاه‌ها نیز با هدف مقابله با پروژه تهاجم فرهنگی دشمن است.

فرمانده انتظامی استان تجهيز و افزايش نظارت برطرح‌هاي سالم‌سازي را بر كاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در استان موثر دانست و اظهار داشت: طرح‌هاي سالم‌سازي با ارائه امكانات شنای تفكيك شده و حضور ناجيان غريق با ايجاد محيط امن، زمينه بهتري براي رعايت شؤون و حفظ حريم خانواده‌ها فراهم کرده است.

این مقام ارشد انتظامی، گيلان را از استان‌هاي پيشگام در شناسنامه‌‍‌دار كردن و تجهيز اماكن اقامتي به سامانه ثبت مسافر عنوان كرد و ادامه داد: پلیس با افزايش نظارت ضمن نظم بخشي بر فعاليت مسافرکاشانه‌ها، ضريب امنيت گردشگران را ارتقاء داده است.

طرح ناظر بیانگر عزم پليس در حفظ ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی است

سردار ملكي اجراي طرح ناظر را از اقدامات اخير پليس امنيت عمومي در اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر دانست و بيان داشت: پليس با دعوت مالك خودرو به رعايت حجاب و حفظ شؤون اسلامی توسط راننده یا سرنشینان، به انجام وظيفه ذاتي خود در حفظ ارزش‌ها و مقابله با ناهنجاری‌ها عمل می‌کند.

نظارت پليس بر فضاي مجازي مستمر و همه جانبه است

ارشد انتظامي استان در ادامه با تاکید بر رصد فضای مجازی توسط پلیس گفت: دشمن از طريق جنگ نرم در فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و با اجراي برنامه‌هاي تخريبي قصد استحاله فرهنگی و پوچی‌گرایی در جامعه را دارد و قطعاً هوشياري پليس همراه با توليد محتوا و كار فرهنگي بر پايه آموزه‌هاي اسلامي، راه مقابله با اين تهديدات است.

وي، رصد مستمر فضاي مجازي با هدف پیشگیری از تشويش اذهان عمومی را از دیگر وظايف اين پليس در جهت حفظ امنيت رواني شهروندان دانست و با اشاره به تاثير رسانه بر افكار عمومي بيان داشت: رسانه‌، شبکه‌های اجتماعی و فعالان فرهنگی و اجتماعی، مکمل پلیس در ارتقاء احساس امنیت جامعه و ترویج قانونمداری هستند.
تمامی مبادی ورودی و خروجی گیلان تحت نظارت پلیس است

سردار ملکی با اشاره به تنوع مبادی ورودی به استان گفت: نظارت بر تردد، كنترل ورود و خروج افراد و مبارزه با قاچاق كالا در مرزهای دريايي، ريلي، هوايي و زميني از وظايف مهم پليس امنيت عمومي در جهت حفظ امنيت اجتماعي و اقتصادي جامعه است.

مشاركت مردم یک سرمایه اجتماعی موثر در تامین امنیت است

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بيان اينكه امنيت، ثمره مشاركت عموم مردم و سازمان‌ها است از تعامل مطلوب استانداری، دستگاه قضا و سایر رده‌های اجرایی مانند تعزيرات، گردشگري، بهداشت، ميراث فرهنگي و اصناف كه با ماموريت‌هاي پليس امنيت عمومي همگام هستند، تقدير و تشکر كرد.

true
true
true
true

false