×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
انجام عمل تاوی ؛ تعویض دریچه آئورت قلب بدون عمل جراحی باز در مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت

به گزارش خبرنگار لیجار از رشت ؛ دکتر سید مهدی موسوی رئیس مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت صبح امروز در نشست خبری با رسانه های گروهی استان از انجام عمل تاوی در این مرکز خبر داد و گفت:عمل تاوی ؛ تعویض دریچه آئورت قلب بدون انجام عمل جراحی باز است که این عمل دو دوره پیاپی در مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت در استان گیلان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این نوع عمل حدود بیست سال است که در دنیا انجام می شود ، خاطرنشان کرد: عمل تاوی در تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز ، یک مورد از این عمل در یزد و مازندران نیز انجام شده است و استان گیلان ، تنها استانی است که عمل تاوی به دفعات بیشتری ، ۶ مورد انجام گرفته است.

رئیس مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت با بیان اینکه هزینه های درمانی تعویض دریچه آئورت قلب در بیمارستان های تهران بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است ، گفت:در گیلان این هزینه ۳۰ میلیون تومان می باشد همچنین مشکلات ساختاری قلب نیز توسط متخصصان این مرکز بررسی و خدمات درمانی ارائه می شود تا بیماران برای مداوا به شهرهای دیگر مراجعه نکنند.

دکتر موسوی استفاده از ظرفیت هیات امنایی جهت تعویض دریچه آئورت قلب را بمنظور کاهش ۵۰ درصدی هزینه ها و کمک به بیماران از اهداف مرکز آموزشی ، درمانی حشمت عنوان کرد و گفت:جهت رفاه حال بیماران و کاهش هزینه ها از ظرفیت هیات امنایی استفاده خواهد شد.

رئیس مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت با اشاره به وجود ۱۴۰ تخت در این بیمارستان تصریح کرد:حدود ۵ هزار مراجعه به اورژانس این بیمارستان صورت می گیرد که از این تعداد حدود ۱۸۰۰ مورد بستری می شوند .

وی ؛ انجام ۵۰۰ آنژیوگرافی ، ۲۰۰ مورد باز کردن رگ و مراجعه حدود ۳۵ تا ۴۰ مورد بیمار با سکته حاد قلبی در ماه را از دیگر خدمات ارائه شده در بیمارستان حشمت رشت عنواک کرد و گفت:در بخش باز کردن گرفتگی رگ بیمارستان حشمت به دلیل عملکرد بالا مورد تشویق قرار می گیرد.

دکتر موسوی گفت: با وجود مشکلات بخش درمان ، دارو و تجهیزات در بیمارستان حشمت ، با انجام کار گروهی این مرکز همیشه خدمات خوبی به بیماران ارائه داده است.

رئیس مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت یادآور شد:ماهانه ۷۵ الی ۸۰ عمل جراحی قلب باز در بیمارستان حشمت رشت انجام می شود و به بیماران منطقه طارم استان زنجان و استان البرز نیز خدمات ارائه می شود.

وی؛ ضمن تشکر از تیم‌متخصص بیمارستان حشمت رشت خاطرنشان کرد:متخصصان بیهوشی و متخصصان اکوکاردیو گرافی نیز در این مرکز به ارائه خدمات پرداخته و ماهانه بیش از ۵۰ مورد اکوی مری در این بیمارستان انجام می شود.

نقش مهم پیشگیری در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

دکتر ارسلان سالاری استاد تمام (عضو هیات علمی تمام وقت) گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و رئیس بخش آنژیو گرافی بیمارستان حشمت رشت نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص ساختار قلب خاطرنشان کرد:بیماری های قلبی و عروقی می تواند هر کدام از قسمت های مختلف را در قلب درگیر کند.

وی با بیان اینکه آئورت رگ بزرگی است که عمل خون رسانی به تمام عضلات بدن را برعهده دارد ، تصریح کرد:تنگی دریچه آئورت بیماری است که می تواند مادرزادی باشد و یا با افزایش سن بر اساس فشار خون بالا ، دیابت ، نارسایی کلیه و … ایجاد شود که در این صورت ، کلسیم در دریچه آئورت رسوب می کند.

دکتر سالاری با اشاره به انجام عمل تاوی در بیمارستان حشمت رشت عنوان کرد: عمل تاوی ؛ تعویض دریچه آئورت قلب بدون انجام عمل جراحی باز است که این عمل دو دوره پیاپی در استان گیلان و مرکز آموزشی ، درمانی حشمت رشت صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه این نوع عمل حدود بیست سال است که در دنیا انجام می شود ، خاطرنشان کرد: عمل تاوی در تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز ، یک مورد از این عمل در یزد و مازندران نیز انجام شده است و استان گیلان ، تنها استانی است که عمل تاوی به دفعات بیشتری ، ۶ مورد انجدم گرفته است.

دکتر سالاری یادآور شد: عمل تاوی در افراد بالای ۸۰ سال سن و همچنین بیمارانی که مشکلات ریوی مزمن و … دارند ، انجام می شود .

وی کاهش هزینه های درمان ، کاهش عوارض ناشی از عمل تاوی نسبت به عمل باز قلب ، کوتاه تر بودن مدت زمان انجام عمل تاوی ، کاهش زمان بستری بیمار را از مزایای عمل تاوی عنوان کرد و گفت: این نوع عمل در آینده برای تعداد بیشتری از بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر سالاری گفت:پس از تشخیص تنگی دریچه آئورت ، بیمار یک تا سه سال فرصت زندگی دارد و باید حتما درمان صورت گیرد .

وی با بیان اینکه انجام عمل تاوی هیات امنایی خواهد شد ، تصریح کرد:این حق مردم است و تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

وی پیشگیری را مهم ترین عامل در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی بیان کرد و گفت:پرهیز از مصرف غذاهای شیرین ، پر نمک و چرب ، عدم مصرف سیگار ، انجام پیاده روی روزانه و … از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

دکتر سالاری ؛ دیابت ، فشار خون بالا و … را از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به بیماری های قلبی عنوان کرد و یادآور شد:سابقه ابتلا به بیماری های قلبی در خانواده نیز از فاکتورهایی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و افراد با داشتن سابقه بیماری های قلبی در خانواده بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند.

true
true
true
true

false