×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
گیلان بدون برنامه در حال پذیرش مهاجرین

یادداشت:سیده مریم افضلی

استان گیلان همواره به واسطه داشتن منابع طبیعی زیبا و همچنین آب و هوای مطلوب به عنوان مقصد گردشگری مطرح بوده و است که برخی از این گردشگری ها به سکونت موقت چندین ماهه و حتی دائم گردشگران می انجامد.

متاسفانه طی چند سال اخیر و با تشدید مشکلات آب و هوایی همچون هجوم ریزگردها و… به برخی از شهرهای کشور و…. این مهاجر پذیری افزایش بیشتری پیدا کرده است.

یکی دیگر از دلایل تمایل دیگر هم میهنان به سکونت موقت و دائمی در استان گیلان ، قیمت مناسب و و شاید به جرات در مقایسه با دیگر شهرهای گردشگر پذیر کشور بتوان گفت ؛ ارزان قیمت بودن املاک و اراضی در استان گیلان است .

جدای از روحیه میهمان نوازی مردمان این خطه سرسبز باید یادآور شد که به هر حال چنین حجم پذیرشی باید بر اساس یک برنامه ریزی اجرایی شود و در غیر این صورت شهرهای استان گیلان نیز مانند برخی دیگر از شهرهای کشور به واسطه پذیرش بیش از گنجایش مهاجرین با مشکلات عمده ایهمچون کمبود آب شرب، هوای آلوده ، ترافیک شدید و خسته کننده و… مواجه می شود.

همچنین عدم تطابق فرهنگی موضوعی دیگری است که می توانند مشکلاتی دیگری را به همراه داشته باشد و یقینا با بی توجهی مسئوولین افزایش سکونتگاه های حاشیه ای و غیر رسمی خطر دیگری است که باید نسبت به افزایش آن احساس خطر نمود.

امید است مسیوولین امر در این باره تدابیری جدی اندیشیده و اجازه ندهند مشکلات دیگری دامنگیر این خطه زیبا شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false