×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
دستفروشی و معضلی به نام بیکاری

یادداشت // سیده مریم افضلی

مدتهاست که شاهد حضور گسترده دستفروشان در سطح شهر رشت هستیم .
خیابان های شیک، مطهری،لب آب و.. در برخی از ساعات شبانه روز آن چنان با ازدحام حضور دستفروشان که بساط های مختلف از جمله پوشاک .. در کف خیابان پهن کرده اند که گاها برای عبور از یک مسیر باید بارها مسیر حرکتمان را تغییر دهیم و همین موضوع موجب گلایه شهروندان شده است.

جدا از وظیفه ذاتی که قانون در این راستا شهرداری برای ساماندهی دستفروشان بر عهده دارد باید به چرایی وعلل افزایش حضور دستفروشان نیز نگاه کرد.

یقینا نقطه کلیدی این روند کلمه بیکاری است که سالهاست دامنگیر بسیاری از خانواده ها شده است.

فقدان شغل موجب شده که بسیاری از افراد با سطح سواد پایین و همچنین افراد دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی به منظور گذران زندگی خود به دستفروشی روی بیاورند و رزق خود و خانواده هایشان را از این راه تامین کنند .

حضور دستفروشان از دیگر شهرهای گیلان در شهر رشت علل دیگری است که به افزایش حضور دستفروشان در سطح رشت دامن می‌زند و متاسفانه در این میان نیز دیگر دستگاه های متولی در این حوزه فقط نگاهشان را به عملکرد شورا و شهرداری رشت دوخته اند.

در کنار تمامی این مباحث باید به این نکته تاکید داشت که دستفروشی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی به نام معضل بیکاری دارد و یقینا اگر بیکاری وجود نداشت ، دستفروشی شکل نمی گرفت و ایکاش چاره ای اساسی برای این مشکل پر غصه که منجر به بروز مشکلات خانوادگی و طلاق در بین خانواده ها می شود چاره ای بيانديشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

false